Edustuskelvoton pelaaja

23.12.2014

Kaikille seuroille ja joukkueille tiedoksi seuraava päätös:

Vaasan Isku-Power on käyttänyt miesten 4-sarjassa kolmessa ottelussa edustuskelvotonta pelaajaa. Nämä ottelut olivat 1.11. VIP-SUM2 (tulos 3-1), 3.11. SUM1-VIP (3-1) ja 15.11. VIP-RuWo (1-3).

Kilpailusääntöjen ja sarjamääräysten mukaisesti jokaisessa ottelussa kaikilla pelaajilla tulee olla seurasiirto kyseiseen joukkueeseen tehtynä/maksettuna ja pelaajan lisenssi myös kunnossa. Mikäli näin ei ole tehty, näihin em. seikkoihin liittyen pelaaja todetaan edustuskelvottomaksi.

Kilpailuryhmä päätti yksimielisesti, että näiden kolmen ottelun lopputulos korjataan tuloksiin VIP:n tappioksi 0-3 (0-25,0-25,0-25).

E-P:n lentopallojaosto haluaa muistuttaa kaikkia seuroja ja joukkueita, että säännöt ja sarjamääräykset on tehty noudatettavaksi. Sanktio tuntuu joistakin varmasti kohtuuttoman kovalta, mutta rajanveto näissä asioissa on hankalaa, ellei mahdotonta. Eli jatkossa ollaan tarkkoina ja hoidetaan asiat kuntoon ajoissa, niin näitä virhetilanteita ei pääse syntymään.

Toivotamme kaikille lentopalloihmisille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2015.

E-P:n lentopallojaoston psta
Ari Hautala