C-poikien Lännen aluejoukkueen kauden aloitus

14.4.2016 klo 09:30

C-poikien (-02/-03 syntyneet) Aluejoukkuetoiminta aloitetaan tämän kauden osalta poikkeuksellisesti vasta kesäkuussa. Tähän syynä on B-ikäisten Aluejoukkueiden SM-kisojen siirtyminen tammikuulta toukokuun loppuun. Täten toukokuu menee B-ikäisten kisoihin valmistautuessa.

Kesän alueleiritysten pohjalta valitsemme elokuussa Lännen poikien aluejoukkueet syyskuussa pidettäviin Aluejoukkueiden SM-kisoihin. Matkaa itse kisoihin on viisi kuukautta mutta nopeasti tuo aika kesän myötä menee.

Uusille aluevalmennuksesta kiinnostuneille pojille ja heidän valmentajilleen tiedoksi ’lyhyt oppimäärä’ siitä mistä aluevalmennuksessa on kysymys (Lähde: Suomen lentopalloliitto, aluevalmennuksen periaatteet):

Aluevalmennus huippu-urheilun tukijalka

Koko maan kattava alueellinen ja maakunnallinen nuorten katsastus- ja leiritystoiminta on pohjana lentopalloliiton huipulle tähtäävässä toiminnassa. Aluevalmentajien johdolla 12-13-vuotiasta lähtien kartoitetaan ja katsastetaan Suomen lentopalloilevien nuorten taso ja potentiaalisuus.

Seuravalmentajien ja aluevalmentajien yhteisnäkemyksellä kunkin alueen potentiaalisimmat pelaajat kutsutaan alueleireille harjoittelemaan ja pelaamaan, josta parhaat valitaan edustamaan omaa aluettaan C- ja B-nuorten aluejoukkueiden SM-turnauksiin maajoukkuevalmentajien katsastettaviksi. Aluejoukkueiden SM-turnaukset toimivat hyvänä tilaisuutena nähdä kerrallaan Suomen 100 lahjakkainta tyttöä ja 100 lahjakkainta poikaa. Turnaukset toimivat myös ikäluokkien maajoukkueiden katsastustilaisuutena.

Aloitamme leirityksen su 19.6. LP-Areenalla, Kuortaneen Urheiluopistolla ns. ’massaleirillä’. Päivän aikataulu/sisältö:

- ilmoittautuminen Kuortane-hallilla klo 9.30 alkaen. Saavu paikalle viimeistään klo 9.45

- ensimmäinen harjoitus Kuortane-hallissa  klo 10-12

- lounas Eppula Buffetissa

- toinen harjoitus klo 14-16 LT-areenalla. Leirin päätös klo 16

Ilmoittautumis- ja maksuohjeet tulevat tälle sivulle toukokuun alkupuolella.

Massaleirien tarkoituksena on siis katsastaa pelaajiemme tilanne niin lukumäärän kuin osaamistenkin suhteen. Näille leireille kaikki ilmoittautumiset tulevat valmentajien suositusten kautta. Tässä kohtaa korostan, että nämä ekat leirit eivät ole 'tekniikkaleirejä' joille tullaan oppimaan, vaan leirejä joille tullaan näyttämään mitä osataan. Ilman muuta tekniikkavirheisiin yms. leireillä puututaan ja annetaan vinkkejä, mutta uuden opettelu seurajoukkuetreenejä korvaten ei ole lähtökohtana. Valmentajat : Lähettäkää leireille poikia, joilla on paloa hommaan ja riittävät tekniset osaamiset. Viime vuonna Alueleirityksen kävi läpi yli 50 poikaa yhdeksästä eri joukkueesta alueeltamme. Laitetaan tänä vuonna vielä paremmaksi…

Tämän vuoden C-poikien valmennustiimin runko alkaa olemaan valmis. Allekirjoittaneen lisäksi valmennustiimissä on mukana Förstin Antti Evijärveltä. Lisäksi tulevaan valmennustiimiin otetaan ilolla mukaan aikaisempien vuosien tapaan muitakin seuravalmentajia. Halukkaat: ilmoittautukaa mukaan leiritysten vetämiseen / aluejoukkuetoimintaan Pasille sähköpostilla (pasi.luostarinen@atria.fi) niin sovitaan etenemisestä.

Lännen C-poikien aluevalmennuksen puolesta

Pasi Luostarinen