C-poikien aluejoukkuekatsastusleiri 19.6.2016. Aluejoukkueterveiset C-ikäisille (synt -02&-03) pelimiehille ja valmennusjoukoille! Valmentaja luethan huolellisesti ilmoittautmisohjeet.

3.6.2016

Aluejoukkueterveiset C-ikäisille (synt -02&-03)  pelimiehille ja valmennusjoukoille!

Asiaa aluejoukkuetoiminnasta C-poikien osalta

Kauden sarjat on pelattu ja B-poikien aluejoukkuetoiminta tältä vuodelta alkaa olemaan loppusuoralla, kirjaimellisesti loppuhuipennusta vailla. On siis aika startata myös C-poikien (synt -02 & -03) aluejoukkuetoiminta 2016.

Tavoitteenamme on, että kesän alueleiritysten pohjalta valitsemme elokuussa Lännen poikien aluejoukkueet syyskuussa pidettäviin Aluejoukkueiden SM-kisoihin. Uusille aluevalmennuksesta kiinnostuneille pojille ja heidän valmentajilleen tiedoksi ’lyhyt oppimäärä’ siitä mistä aluevalmennuksessa on kysymys (Lähde: Suomen lentopalloliitto, aluevalmennuksen periaatteet):

Aluevalmennus huippu-urheilun tukijalka

Koko maan kattava alueellinen ja maakunnallinen nuorten katsastus- ja leiritystoiminta on pohjana lentopalloliiton huipulle tähtäävässä toiminnassa. Aluevalmentajien johdolla 12-13-vuotiasta lähtien kartoitetaan ja katsastetaan Suomen lentopalloilevien nuorten taso ja potentiaalisuus. Seuravalmentajien ja aluevalmentajien yhteisnäkemyksellä kunkin alueen potentiaalisimmat pelaajat kutsutaan alueleireille harjoittelemaan ja pelaamaan, josta parhaat valitaan edustamaan omaa aluettaan C- ja B-nuorten aluejoukkueiden SM-turnauksiin maajoukkuevalmentajien katsastettaviksi. Aluejoukkueiden SM-turnaukset toimivat hyvänä tilaisuutena nähdä kerrallaan Suomen 100 lahjakkainta tyttöä ja 100 lahjakkainta poikaa. Turnaukset toimivat myös ikäluokkien maajoukkueiden katsastustilaisuutena.

Tämän vuoden C-poikien valmennustiimin runko alkaa olemaan valmis. Allekirjoittaneen lisäksi valmennustiimissä on mukana Förstin Antti Evijärveltä. Lisäksi tulevaan valmennustiimiin otetaan ilolla mukaan aikaisempien vuosien tapaan muitakin seuravalmentajia. Halukkaat: ilmoittautukaa mukaan leiritysten vetämiseen / aluejoukkuetoimintaan Pasille sähköpostilla (pasi.luostarinen@atria.fi) niin sovitaan etenemisestä.

Tulevan kauden aloitus on sunnuntaina 19.6. Kuortaneella pidettävä ns. ’massaleiri’. Leirin aikataulu on seuraavanlainen:

* ilmoittautuminen Kuortanehallissa klo 9.30 alkaen

* ensimmäinen harjoitus Kuortanehallissa klo 10-12

* lounastauklo klo 12-13.30

* toinen harjoitus klo 13.30-15.30 LT-Areenalla

Massaleirien tarkoituksena on siis katsastaa pelaajiemme tilanne niin lukumäärän kuin osaamistenkin suhteen. Näille leireille kaikki ilmoittautumiset tulevat joukkueiden valmentajien jakaman linkin kautta / joukkueiden valmentajien suosituksesta, ei siis vanhempien tai poikien itsensä päättämänä. Tässä kohtaa korostan, että nämä ekat leirit eivät ole 'tekniikkaleirejä' joille tullaan oppimaan, vaan leirejä joille tullaan näyttämään mitä osataan. Ilman muuta tekniikkavirheisiin yms leireillä puututaan ja annetaan vinkkejä, mutta uuden opettelu seurajoukkuetreenejä korvaten ei ole lähtökohtana. Valmentajat : Lähettäkää leireille poikia, joilla on paloa hommaan ja riittävät tekniset osaamiset. Teknisesti lisähaastetta tuo leireillä ja Alue –SM kisoissa oleva B-poikien verkonkorkeus 234 cm.

HUOM! Ilmoittautuminen tapahtuu seuraavasti:

Valmentaja lähettää alla olevan ilmoittautumislinkin valitsemilleen pelaajille. PELAAJA ITSE ILMOITTAUTUU LINKIN KAUTTA. MAKSU TAPAHTUU ENNEN LEIRIÄ TILILLE, JOKA ON ILMOITETTU LOMAKKEEN LOPUSSA. Maksu tulee olla maksettuna viikkoa ennen leirin alkua. Hinta on 30 €/hlö, sisältäen lounaan.

Linkki ilmoittautumiseen  https://eplentopallo.sporttisaitti.com/aluejoukkuetoiminta/c-pojat/

Ilmoittautumiset viimeistään 12.6  mennessä!

Mikäli sinulla on kysyttävää ilmoittautumiseen tai maksuun liittyvissä asioissa ole yhteydessä aluepäällikköön kirsi.martinmaki@lentopalloliitto.fi

Kesälomien jälkeen jatkamme heinäkuun lopussa siten, että ennen Alue-SM kisoja meillä on kaksi yhden päivän leiriä ja lopullisille joukkueilla yksi valmistautumisleiri lähempänä kisoja.

Ei muuta kuin porukalla kohti Alue-SM kisoja!!!

Lännen C-poikien Aluevalmennustiimin puolesta

Pasi Luostarinen