Lännen B-ikäisten (03-04 syntyneiden) aluevalmentajat on valittu!

13.1.2019

Kiitämme erittäin lämpimästi kaikkia aluevalmentaja tehtävään hakeneita valmentajia. Hakemuksia saapui ilahduttava määrä Länsi-Suomen alueen jokaisesta maakunnasta.

B-poikien vastuuvalmentajaksi on valittu Antti Försti ja aluevalmentajiksi Lauri Vuori, Sami Oksanen sekä Markku Tyynismaa.

B-tyttöjen vastuuvalmentajaksi on valittu Tuire Koljonen ja aluevalmentajiksi Paavo Muhonen, Petri Mäkipernaa sekä Arja Peltonen

C-ikäisten aluevalmentajavalinnat tullaan suorittamaan maaliskuun aikana ja niistä tiedotetaan heti valintojen jälkeen Lännen virallisilla ilmoituskanavilla.

Kaikille valituille aluevalmentajille sekä hakemuksen jättäneille valmentajille tullaan järjestämään 26.1.2019 koulutustilaisuus Turussa Suomen Cup:in finaalien yhteydessä. Lisätietoa koulutuksesta ja päivän aikataulusta lähetämme henkilökohteisesti valmentajille.

B-tyttöjen ja B-poikien kevään 2019 leiriaikataulu:

16.2.2019 Massaleiri 1

9.3.2019 Massaleiri 2

30.3.2019 Valintaleiri 1

20.4. tai 21.4.2019 Valintaleiri 2

4.-5.5.2019 Viikonloppuleiri alue SM-kisoihin valituille pelaajille.

17.-19.5.2019 Alue SM-kisat

Massaleireille ilmoittautumiset avataan Suomisportissa tammikuun aikana, jolloin myös tarkemmat leiriaikataulut sekä leiripaikat selviävät.

Aluevalmentajat toivovat, että Lännen alueen 03-04 ikäluokkien valmentajat lähettäisivät oman seuransa parhaimmat sekä potentiaalisimmat pelaajat massaleirille näyttämään taitonsa. Valinnoissa tulee huomioida seuraavia ominaisuuksia; pituus, urheilullisuus ja asenne urheiluun sekä lentopallon lajitaidot tällä hetkellä.

Aluevalmennuksen tärkein tavoite on auttaa nuoria etenemään urheilijapolulla. Tarjoamme nuorille näkemyksen siitä, minkälaista urheilijan elämä on ja mitä hänen tulisi tehdä, jotta elämä urheilijana olisi ylipäänsä mahdollista. Opetamme nuorille lajitaitoja ja -taktiikoita, joita he myöhemmin urallaan tarvitsevat. Vaikka kyseessä on joukkueurheilu, tavoitteemme on kehittää yksilöitä.

Lisätietoja:
Jouni Välimaa