Kari Kansanahosta E-P:n lentopallojaoston uusi puheenjohtaja

8.11.2006

Puheenjohtajan nuija on vaihtunut. Uusi puheenjohtaja Kari Kansanaho (toinen oik.) ja väistyvä pj. Juha Antikainen (toinen vas.) saivat kukkaset kilpailuryhmän Risto Valkamalta (vas.) ja Ari Hautalalta (oik.)
 Juha Antikainen voi tyytyväisin mielin jättää puheenjohtajan tehtävät, hän jatkaa edelleen jaoston jäsenenä.
Pekka Lahtinen Kuortaneen valmennuskeskuksesta toi lentopalloliiton terveiset sarjaparlamenttiin.

Kari Kansanaho Seinäjoelta valittiin yksimielisesti Lentopalloliiton Etelä-Pohjanmaan alueen uudeksi puheenjohtajaksi vuodelle 2007. Valinta suoritettiin lentopalloväen kokoustaessa maakuntaparlamentissa Seinäjoella 8.11.

Parlamentin avasi E-P:n lentopallojaostoa neljä vuotta menestyksekkäästi luotsannut kurikkalainen Juha Antikainen, joka työkiireidensä vuoksi jätti puheenjohtajuuden tähän syksyyn. Antikaisen puheenjohtajavuosina E-P:n alueesta kasvoi yksi maamme johtavia maakuntia ja toiminta saatiin sekä laadullisesti että taloudellisesti erinomaiselle tasolle. Syystäkin Antikainen voi hyvillä mielin jättää tehtävänsä seuraajalleen Kari Kansanaholle.

Erovuorossa olleista jatkavat Ari Hautala (Nurmo) ja Kari Kansanaho (tilalle jäseneksi Juha Antikainen), mutta Mari Männistö ei enää lupautunut jatkamaan. Muut jaoston jäsenet ovat Virpi Myllykangas (Lapua), Sari Saavalainen (Seinäjoki), Risto Valkama (Vaasa) ja Risto Hoiska (Seinäjoki).

Jaoston tilintarkastajaksi valittiin edelleen Sari Poola Seinäjoelta.

Lentopalloliiton terveiset tilaisuuteen toi Kuortaneen Valmennuskeskuksen Pekka Lahtinen, joka kertoi poikien valmennuskeskuksen nykytilasta. Lisäksi Lahtinen toi esille alueelle suunnitelmissa olevan Lentopalloakatemian perustamisesta, johon tullaan palaamaan tarkemmin lähiaikoina.

Kilpailutoiminta E-P:lla on hyvässä myötätuulessa, pitkästä aikaa alueella on joukkueet liigatasolla sekä naisissa että miehissä. Joukkuemäärät alueen sarjoissa ovat kasvaneet tasaisesti vuodesta toiseen sekä aikuisten ja nuorten puolella. Kilpailuryhmän toimintakertomuksen ja -suunnitelman vuodelle 2007 selvittivät Ari Hautala (aikuisten sarjat) ja Risto Valkama (nuoret, beach volley).

Kari Kansanahon mukaan tuomaritoiminnassa on lähitulevaisuudessa odotettavissa ongelmia, mikäli uusia tuomareita ei saada mukaan. Nykytuomareilla on paljon töitä, joten uutta verta olisi löydyttävä pikaisesti. Lisäksi juniorituomareiden lisenssejä on maksettu huolestuttavan vähän. Kansanaho muistutti, että jokaisessa aikuisten ja nuorten ottelussa tuomarina tulee olla kurssin käynyt ja tuomarilisenssin maksanut henkilö. Jaosto tulee vielä loppuvuoden aikana puuttumaan asiaan.

Jaoston pj. Juha Antikainen antoi selonteon aluejoukkuetoiminnasta poikien nuoripäällikön Risto Hoiskan ollessa estyneenä tilaisuudesta. Aluejoukkuetoiminta on viimeisen 1,5 vuoden aikana saanut jämäkkyyttä ja kaikki mukana olevat tietävät tehtävänsä. Leirien määrää on lisätty ja jatkossa samaa kaavaa tullaan käyttämään. Nuorten maajoukkueisiin on päässyt E-P:n alueen pelaajia sekä tyttöjen että poikien puolelta.

Antikainen antoi myös talousselvityksen, josta voitiin olla erittäin tyytyväisiä. Saldo näyttää selkeästi plusmerkkistä tulosta ja tulevaisuus siltäkin osin erittäin valoisalta. Jaosto voikin jatkossa olla mukana tukemassa esim. perustettavan lentopalloakatemian toimintaa.

Syysparlamentin puheenjohtajana toimi Voitto Parkkonen Kurikasta.