Keski-Lännen alueelta 7 joukkuetta B-junioreiden SM-Lopputurnauksessa Kuortaneella 21-22.4

21.4.2007

B-pojista mukana Seinäjoki Lentiksen Heput ja Saarijärven Pullistus. B-tytöissä mukana Kauhavan Wisa, Kurikan Ryhti, Pihtiputaan Ploki, Saarijärven Pullistus ja Vaasan Vasama TULOSPALVELU

B-junioreiden SM-turnaus Kuortane - tuloksia..

B-poikien
sm-välierät pelattiin 31.3. Pohjanmaalta ainoana joukkueena lopputurnaukseen selvisi Seinäjoki Lentiksen Heput, Alajärven kohtalona oli tippuminen turnauksen ulkopuolelle. Selen omassa turnauksessa kotijoukkue ei jättänyt mitään sattuman varaan vieden voitot jokaisesta pelistä, samalla varmistuivat hyvät lähtökohdat Kuortaneen lopputurnaukseen. Kovatasoisessa lohkossa Sele antoi kylmää kyytiä etelän lohkovoittaja Blues Volleylle selvin lukemin. Blues pysähtyi Selen vahvaan torjuntaan eivät he myöskään missään vaiheessa saaneet Selen nopeita hyökkäyksiä kiinni. Selen tasainen ryhmä ei antanut mahdollisuuksia myöskään Salpiksen hyvin puolustavalle ryhmälle, hyökäten koko verkon leveydeltä. Valepa joutui heti alusta lähtien toteamaan kotijoukkueen tason, he saivat hyvän oppitunnin monipuolisesta nopeasta pelistä. Oulaisten Huima oli vailla mahdollisuuksia häviten turnauksen kaikki pelit, heidän kohtalonaan oli pudoten Valepan tavoin ulos lopputurnauksesta. Selen vahvat otteet saivat yleisöstä monen lähtevän mielenkiinnosta seuraamaan lopputurnausta, kuinka siellä käy sen tulemme näkemään 21-22.4. Kuortaneella.
Keski-Lännen alueelta vielä Saarijärven Pullistuksen B-pojat pelasivat välierät Lempäälässä ja selvittivät tiensä lopputurnaukseen puhtaalla pelillä. Loimaan Jankko kaatui 2-0, kotijoukkue Lempäälän Jyry 2-0 ja Perungan pojat 2-0. Ainoa erämenetys tuli pelissä Viialan A-Volleytä vastaan, peli päättyi 2-1.

B-tytöissä on lopputurnauksessa Pohjanmaalta vahva edustus. Kauhavan Wisan välierä oli kotiturnaus. Voitot Suomussalmen Palloseurasta 2-1 ja Lempäälän Kisasta 2-0 riittivät turnauksen kakkospaikalle ja lopputurnaukseen. Välieräturnauksen voiton vei Woman Volley Rovaniemeltä kolmella voitolla.
LP-Kangasalan vieraaksi matkusti Alajärven Ankkurit ja Kurikan Ryhti. Ryhdin kaksi 2-1 voittoa Ankkureista ja Nakkilan Patereista riittivät lopputurnauspaikkaan vaikka kolmannessa ottelussa LP-Kangasala olikin parempi erin 2-0. Alajärven Annkureiden yksi voitto jätti heidät kolmannelle tilalle ja näin lopputurnauspaikka jäi saavuttamatta. LP-Kangasala puhtaalla pelillä turnauksen voittoon.
Vaasan Vasama matkusti Saloon, vaikka alun perin turnaus piti järjestää Savonlinnassa. Ensimmäisessä pelissä Euran Raikua vastaan oli ilmeisesti jalat jääneet bussiin kun Eura vei ottelun selvin numeroin 2-0. Eura toki voitti muutkin ottelunsa 2-0, ja turnauksen voittajana lopputurnaukseen. Vasaman seuraava vastus Salon viesti kaatui vaihtelevan peliesityksen jälkeen 2-1. Viimeisessä pelissä Ajo-KLP Team oli jo vastaantulija ja voitto Vasamalle 2-0, ja  lopputurnauspaikka oli tosiasia.
Vaikka Pohjanmaalta onkin jo kolme B-tyttöjoukkuetta lopputurnauksessa niin Keski-Lännen alueelta oli vielä Pihtiputaan Ploki ja Saarijärven Pullistus mukana välierissä ja myös he onnistuivat hyvin.
Ploki oli matkannut Somerolle ja voitoilla Someron Pallosta 2-1 ja Salpiksesta 2-1 varmisti turnauksen kakkostilan ja paikan Kuortaneelle. Turnaukse voiton vei Somero niinikään kahdella voitolla mutta paremmalla eräsuhteella Plokiin verrattuna.
Saarijärven Pullistuksen tytöt peittosivat kaikki joukkueet omassa välierässään Kausalassa. Kaikki ottelut päättyivät 2-0. Vastustajina olivat Mäntyharju, joka sijoittui toiseksi SaaPun jälkeen, sekä Kausala  ja  Puijo Volley Kuopiosta.

Lisätietoja: /sarjatoiminta/nuoret/tulospalvelu/b-junnut_sm-kuortane/