ARI PALONIEMEN MAAKUNTATIEDOTE ETELÄ-POHJANMAAN LENTOPALLOSEUROILLE

12.3.2008

Vuosi 2008 etenee hyvällä vauhdilla, mm. kohden eri lentopallosarjojen kausihuipennuksia. Tämä tarkoittaa myös sitä, että kevään sarjojen päättymisen ja kesäkuussa pelattavan Savonlinnan Power Cupin välillä on erinomaisia tilaisuuksia järjestää seurakohtaisia tai lähiseurojen yhteisiä koulutustilaisuuksia, jotka palvelevat jo seuraavan harjoitus- ja pelikauden tapahtumia. Tähän tiedotteeseen on koottu muutamia tärkeitä teemoja seuratoimintaan liittyen.

( tiedote word-muodossa)

KOULUTUKSET

v      Aloittavan Ohjaajan Koulutukset(AOK) ja Tekniikkakoulut(TK)voi hakea erillisinä tai yhdistettyinä koulutuksina joko seurakohtaisena tai useamman seuran yhteistyössä. Suosittelen ehdottomasti kyseisten koulutusten käymistä ennen I-tasolle ilmoittautumista. Näiden lisäksi seuroille toteutetaan räätälöityjä teemakoulutuksia.

v      Vuonna 2008 Keski-Lännen I-tason koulutukset toteutetaan Petäjävedellä seuraavasti

-          1.jakso 30- 31.8.08

-          2. jakso 13- 14.9.08

-          3.jakso 4-5.10.08

-

Huom! Mikäli Etelä-Pohjanmaan seuroista löytyy riittävästi koulutettavia I-tasolle, räätälöidään maakuntaan oma I-tason koulutuskokonaisuus.

Olkaa seurat aktiivisia ja kartoittakaa koulutustarpeenne em. koulutusten osalta ja laittakaa mahdollisimman nopeasti toiveita allekirjoittaneelle, sillä nopeat syövät hitaita näissäkin kuvioissa.

v      AOK:n, TK:n ja I-tason koulutusten lisäksi ilmoittautumiset ovat käynnissä myös II- ja III-tason koulutuksiin. Lentopalloliiton koulutuskalenteri löytyy osoitteesta www. lentopalloliitto.fi/koulutuskalenteri_20082/

v      Yhteistyöverkostojen koulutukset

Lentopalloliitto tekee tunnetusti tiivistä yhteistyötä mm. SLU- alueiden, Nuori Suomi ry:n ja Suomen Valmentajat ry:n kanssa.

Osoitteesta http://www.plu.fi/ voi todeta kuinka monipuolista koulutusta Pohjanmaan Liikunta ja Urheilu tarjoaa. Ohjaaja- ja valmentajakoulutuksien lisäksi kannattaa tutustua myös Seurojen toimihenkilökoulutuksiin sekä myös Harrastemanagerikoulutukseen, josta seuraava koulutus on Lapualla 3.4.08.

Suomen Lentopallovalmentajille perustettiin v. 2003 valmentajakerho, mikä liittyi muiden lajien valmentajakerhojen tavoin Suomen Valmentajiin. Valmentajakerhon monipuolisista palveluista ja liittymiseen liittyvistä asioista irtoaa helposti lisätietoa osoitteesta www.lentopalloliitto.fi/koulutus/valmentajakerho. Suomen Valmentajat tulee esittäytymään koulutusteemalla mm. Savonlinnan Power Cupissa.

MUUTA AJANKOHTAISTA

v      Koulutusten lisäksi seurat voivat tilata allekirjoittaneen tai jonkun muun Lentopalloliiton työntekijän seuravierailulle laajemman seuratoiminnan kehittämisen merkeissä. Myös koululentopallotoiminta erilaisine tapahtumineen kuuluvat Lentopalloliiton ”repertuaariin”.

v      MAAKUNTAILTA Etelä-Pohjanmaan lentopalloseuroille tullaan järjestämään toukokuussa. Seurat, jotka ovat kiinnostuneita järjestämään ko. illan yhteistyössä kenttäpäällikön ja maakuntajaoston kanssa, ottakaa yhteys allekirjoittaneeseen. Tämän jälkeen voimme informoida tarkemmin päivämäärästä ja paikasta. Yksi illan teemoista tulee olemaan lentopalloilijan monipuolinen harjoittelu.

v      Savonlinnan Power Cupin 2008ilmoittautuminen on hyvässä vauhdissa. Vuonna 2009 iso lentopalloperhe kokoontuu Ouluun ja v. 2010 Power Cup järjestetään Seinäjoella. Onnittelut Seinäjoki Lentikselle ja Nurmon Jymylle saamastanne luottamuksesta, joka juontaa erinomaisesti järjestetystä vuoden 2005 Power Cupista.

v      Olettehan tarkistaneet, että Operaatio Pelisäännöt on hoidettu seurassanne ohjeiden mukaisesti!?

Yhteydenottojanne odotellessa ja hyvää kevään jatkoa toivottaen

Paloniemen Arska