Urheiluseuratoiminnan kehittämistukea jaossa 450 000 euroa

22.9.2008

Kehittämistukea voivat hakea hankkeet, jotka kehittävät urheiluseuratoiminnan laatua ja lisäävät lasten ja nuorten harrastusmahdollisuuksia. Tukiraha voi käyttää hankkeisiin, jotka toteutuvat 1.9.2008-31.12.2009. Hae tukea 15.10.2008 mennessä.

Seuratoiminnan kehittämistukea voivat hakea hankkeet, jotka kehittävät urheiluseuratoiminnan laatua ja lisäävät lasten ja nuorten harrastusmahdollisuuksia. Tukiraha voi käyttää hankkeisiin, jotka toteutuvat 1.9.2008-31.12.2009.

Vuonna 2008 urheiluseuratoiminnan kehittämistukea on jaossa 450 000 euroa. Tukisummat vaihtelevat 500-8000 euron välillä. Tukirahat myöntää vuosittain Opetusministeriön liikuntayksikkö. Tukirahat ovat kokonaisuudessaan Veikkauksen tuottoa.

Tukea ei myönnetä seuralle tai seuran lajijaostolle, joka on saanut viime vuonna tukea samaan hankemuotoon. Tuen jakoprosessista vastaa Nuori Suomi yhteistyössä lajiliittojen ja liikunnan aluejärjestöjen kanssa.
Tuen saajat julkistetaan joulukuussa 2008 maakunnallisissa tilaisuuksissa. Kaikille hakijoille postitetaan tukipäätös henkilökohtaisesti. Tuen saajat kerrotaan maakunnallisissa tilaisuuksissa ja tilaisuuksien jälkeen tällä sivustolla. Tuen saajat allekirjoittavat sopimuksen valtionavustuksen käytöstä.

kehittämistukea myönnetään sellaisille hankkeille, jotka lisäävät laatua seuratoiminnassa tai tarjoavat lisää harrastamisen mahdollisuuksia lapsille ja nuorille. Seuratoiminnan kehittämistuki on jaettu viiteen eri hankemuotoon.

Laatua seuratoimintaan:
1. Sinettiseurahanke
2. Lasten ja nuorten ohjaajien ja valmentajien osaamishanke Sinettiseuroille

Lisää harrastamisen mahdollisuuksia lapsille ja nuorille:
3. Löydä liikunta -kerhon perustaminen (6-12 -v.)
4. Lajikohtaisten harjoitusryhmien lisääminen (6-12 -v)
5. Nuorten harrastustoiminnan käynnistäminen tai laajentaminen (13 - 19 v.)

Lisätietoja: http://www.nuorisuomi.fi/urheiluseurat_ajankohtaista_nostot?nid=11353874%20