NURMON JYMY B-POIKIEN ALUEMESTARIKSI

27.10.2008

Nurmon liikuntahallilla pelattiin 25.10.2008 B-poikien aluemestaruusturnaus kuuden joukkueen voimin.

Nurmosta Paterit ja Nurmon Jymy 2, Laihian Luja, Vaasan Kiisto, Seinäjoki Lentis sekä Kurikan Ryhti olivat  taistelemassa samalla kahdesta suorasta SM-sarjapaikasta.

Alkulohkojen pelien jälkeen 4 parasta selvittivät välinsä seuraavasti mitalipeleihin:

SeLe - Luja 2-1

NJ Paterit - NJ2 2-0

Pronssipelissä Lujalla oli enemmän mitalin nälkää ja näin voitto NJ2:sta 2-0.

Finaaliissa kohtasivat siis Jymy Paterit ja SeLe.

Eka erän Jymy Paterit vei vastustamattomasti 25-11, esittäen todella hyvää torjuntapeliä, jolla SeLen hyökkäyksistä saatiin jo erän alkuvaiheessa puhti pois. Erä oli koko ajan Jymyn hallintaa eikä SeLellä ollut minkäänlaisia aseita varmasti ja kovaa hyökänneitä jymyläisiä vastaan.

Toinen erä oli  tasaisempi ja päättyi niukkaan SeLen voittoon 26-24.

Kolmas erä alkoi Jymyltä hieman kangerrellen , ja puolia vaihdettiin tilanteessa 8-7 SeLen johtaessa. Puoltenvaihdon jälkeen ei kenellekään kuitenkaan ollut epäselvää kumpi olisi parempi joukkue . SeLe ei saanut syöttöjä nousemaan eikä Jymy tehnyt virheitä. Ottelupallotilanteessa 14-11 Jymy torjui SeLen hyökkäyksen kenttään ja se oli siinä. Peli Jymylle 2-1.

Näin nurmolaiset jatkoivat jo muutaman vuoden ajan jatkunutta hyvää menestystä seuran poikajoukkueilla.

Voittojoukkueessa pelasivat: Antti Asumus, Antti Greggilä, Juha Kauma, Eero Kujanen, Jaakko Kujanpää, Sami Kulmala, Jesse Särmö, Sami Tuomaala ja Joonas Vuorenmaa. Valmentajana  Jari Kujanpää.

Lopputulokset:

1.       Nurmon Jymy Paterit

2.       Seinäjoki Lentis

3.       Laihian Luja

4.       Nurmon Jymy 2

5.       Vaasan Kiisto

6.       Kurikan Ryhti

Jymy ja SeLe suoraan SM sarjaan, sij. 3-6 SM karsintaan.