Seuratoiminnan laatuarviointi on julkaistu

27.1.2009

Lentopalloseuroja palvelemaan on rakennettu Seuratoiminnan Laatuarviointi, josta viime vuoden aikana käytimme työnimeä seuraluokittelu.

Nyt julkaistua arviointia on pohjustanut kolmen hengen työryhmä eli Seurapalveluryhmän puheenjohtaja Pirjo Oksanen, kenttäpäällikkö Ari Paloniemi ja aluekehittäjä Pertti Kulluvaara, joita seurapalveluryhmä ja muut aluekehittäjät ovat ”sparranneet”. Työstövaiheessa arviointia ovat kommentoineet ja ideoineet myös alue- ja maakuntajaostojen edustajat sekä valtakunnalliseen Sinettiseuraseminaariin osallistuneet lentopalloseurat.

Viiteen eri osa-alueeseen jaetun Seuratoiminnan Laatuarvioinnin keskeisenä tavoitteena on tukea seurojen toimintaa. Arvioinnin ensimmäinen kausi on ollut käynnissä jo 9.6.2008 lähtien ja päättyy Oulun Sunny Power Cupiin 7.6.2009. Julkaisemisen ja siihen liittyvien jatkotoimenpiteiden osalta kaikki seurat ovat varmasti samalla lähtöviivalla. Varsinainen tukien hakeminen tapahtuu netissä täytettävien lomakkeiden muodossa 27.4.-17.5.2009.

Arviointiryhmän muodostavat Seurapalveluryhmän jäsenet ja aluekehittäjät. Aiemmin toteutettuihin arvionteihin/luokitteluihin verrattaessa uusi laatuarviointimme on enemmän tulevaisuuteen tähtäävä ja nimenomaan seurojen ns. kivijalkoja vahvistava, unohtamatta kuitenkaan jo saavutettuja tuloksia.

Kaikkiaan Laatuarvioinnin kautta jaetaan seuroille tukea ensimmäisenä vuonna 20000 €. Tuen saajat julkaistaan Oulun Sunny Power Cupissa, mutta tuet jaetaan alueellisissa ja maakunnallisissa tilaisuuksissa elo-syyskuun aikana.

Kevään hakuprosessista tiedotamme hyvissä ajoin maalis-huhtikuussa.

Seuratoiminnan laatuarvioinnin tarkemmat kuvaukset ja ohjeistukset löydätte lisätietolinkin kautta.

Lisätietoja: /taustasivut/seuratoiminnan_laatuarviointi/