Arskalla on asiaa!!!

6.3.2009

Kevättä kohden edetessä lentopallohuuma vain paranee. Eri sarjojen ratkaisuvaiheet lähestyvät ja kun mitalit ja muut sijoitukset ovat ratkenneet, lentopallotoiminta jatkuu koulutusten, perinteisten turnausten(mm. Hippo – turnaus 25- 26.4), maakuntaillan yms. merkeissä. Kauden huipennus on tietenkin Sunny Power Cup Oulussa 4-7.6.09. Tiedotteessa lisäksi muutamia tärkeitä tapahtumia, jotka em. lisäksi koskettavat Etelä-Pohjanmaan lentopalloseuroja.

SEURATUKI JA SEURATOIMINNAN LAATUARVIOINTI

Olen viimeisten vuosien aikana hieman yllättynyt, että Etelä-Pohjanmaan lentopalloseurat ovat varsin nihkeästi hakeneet Nuoren Suomen tukirahoja. Vuoden 2009 osalta haulla on jo erittäin kiire, sillä haku, joka kohdistuu sekä Päätoimisten Palkkaukseen että Seuratoiminnan Paikallisiin tukiin, päättyy 15.3. Tarkempaa tietoa Seuratuista voi lukea näiltä maakuntajaoston nettisivuilta, jutusta, joka on julkaistu 5.2.09.

Toinen juttu, mikä löytyy myös nettisivuilta, koskee uunituoretta Seuratoiminnan Laatuarviointia, johon ehdottomasti kannattaa tutustua huolella. Arviointi on esillä mm. toukokuussa toteutettavassa maakuntaillassa.

TULEVAT KOULUTUKSET

Etelä-Pohjanmaalla toteutetaan kuluvana vuonna useita koulutuksia. Ensimmäinen merkittävä ajankohta on 15- 17.5.09, jolloin toteutamme Jalasjärvellä Aloittavan Ohjaajan Koulutuksen(AOK) ja Tekniikkakoulun(TK). AOK kestää perjantai-illan ja lauantain. TK kestää lauantain ja sunnuntain. Lähetän koulutuksesta tarkemman kutsun lähempänä tapahtumaa. Lisäksi on päätetty, että Kuortaneella järjestetään AOK 19- 20.8.09 kahtena arki-iltana.

Lännen alueen I-taso järjestetään kuluvana vuonna kokonaisuudessaan Etelä-Pohjanmaalla. 1. ja 2. jakso toteutuvat Kauhavalla. 1. jakson ajankohta on 15- 16.8 ja 2. jakson 5-6.9. 3. jakso järjestetään Laihialla 3-4.10.

Em. koulutusten kuvauksiin ja muiden koulutusten ajankohtiin kannattaa tutustua osoitteessa http://www.lentopalloliitto.fi/koulutus

MAAKUNTAILTA

Järjestän yhdessä maakuntajaoston ja PLU:n kanssa maakuntaillan Etelä-Pohjanmaan lentopalloseuroille. Ajankohta on joko keskiviikko 6.5 tai torstai 7.5. Teemoina ovat mm. Seuratoiminnan Laatuarviointi ja koulutukset. Illan päätteeksi toteutetaan monipuolinen demoharjoitus saliolosuhteissa.

Seurat, jotka ovat kiinnostuneita järjestämään ko. illan, viestittäkää halukkuudestanne allekirjoittaneelle. Myös maakuntaillasta tiedotamme tarkemmin sekä netin, että sähköpostien välityksellä.

Seurojen yhteyshenkilöt – pitäkää aktiivisesti yhteyttä sekä maakuntajaostoon että aluekehittäjään.

”Positiivinen asenne ei ole määränpää. Se on elämäntapa”.

Hyvää kevään jatkoa

t. Arska