Seuratoiminnan laatuarviointi. Lomakkeiden "palautusaika" on viikoilla 18-20/2011.

4.5.2011

Mikä on laadukas seura? Seuratoiminnan laatuarviointi on työkalu, jonka tavoitteena on parantaa seurojen toimintaa. Arviointi on pääsääntöisesti subjektiivista ja sitä on rakennettu mm. sinettiseurakriteereitä hyödyntäen. Seuratoiminnan laadusta kertovat monet seikat. Hyvin järjestetyt ja toteutetut monipuoliset seuratapahtumat ovat yksi osoitus laadukkaasta seuratoiminnasta ja yhteisöllisyydestä omalla paikkakunnalla.

Mikä laatuarviointi on?  Katso lisää Liiton sivulta

Seuratoiminnan laatuarviointi on työkalu, jonka tavoitteena on parantaa seurojen toimintaa. Arviointi on pääsääntöisesti subjektiivista ja sitä on rakennettu mm. sinettiseurakriteereitä hyödyntäen. Laatuarviointi tähtää ensisijaisesti lentopalloseurojen nuorisotoiminnan parantamiseen, unohtamatta kuitenkaan muidenkaan ikäryhmien toimintaa.

Laatuarviointiin osallistuminen on kuin huolella tehty harjoitussuunnitelma lentopallojoukkueelle. Keväällä se työllistää kohtuullisesti, mutta huolella tehdyt arvioinnit ja suunnitelmat säästävät myöhemmin aikaa ja auttavat suunnitelmien toteuttamisessa, uusien henkilöiden rekrytoinnissa ja erilaisten resurssien hyödyntämisessä.