SMJ naisten B-sarjan aluemestariksi

9.10.2013

Seinäjoen Maila-Jussit iski naisten B-sarjan aluemestariksi 5.10. Kauhajoella pelatussa turnauksessa. Hopeaa sai Laihian Luja ja pronssia emäntäseura Karhu.

Turnauksessa oli mukana seitsemän joukkuetta, jotka pelasivat uudistetulla systeemillä kaikki kaikkia vastaan kahden erän ottelut. Näin jokaiselle joukkueelle tuli 12 erää ja jokaisesta voitetusta erästä sai pisteen.

Turnaus oli kärjen osalta tasainen ja voittaja ratkesi vasta päivän viimeisessä ottelussa. Seinäjoen Maila-Jussit voitti siinä tarvittavan erän ja samalla pokaalin itselleen. Hopeaa sai Laihian Luja.

Myös pronssin kohtalo oli todella tiukka, jopa niin tiukka, että turnauksen jälkeen mitalit jaettiin väärälle joukkueelle. Vasta tarkistuslaskennassa huomattiin, että pöytäkirjasta merkittiin hieman vääriä pisteitä yhteenvetotaulukkoon, joten lopputulokset olivat väärät. Lopputuloksissa lopulta emäntäseura Karhu oli niukasti pisteiden suhteilla NJ Nipoa parempi ja kuittasi kolmannen sijan itselleen.

Lopputulokset:
1. SMJ