SLeL Nuorten sarjamääräyksiin tarkennus!

14.12.2014

Muistutus minisääntöihin tulleesta muutoksesta koskien seuran sisäisiä pelaajasiirtoja.

12.2 Seuran sisäiset pelaajasiirrot

Seura, jolla pelaa samassa ikäluokassa kaksi tai useampia joukkueita, voi A-C-ikäisissä vaihtaa 31.12.2014 asti ja mini-ikäisissä koko kauden ajan (alleviivattu kohta lisätty 15.9.2014) jokaisesta joukkueesta kaksi pelaajaa jokaisen turnauksen jälkeen (pelaaja ei voi pelata kahdessa joukkueessa saman sarjakierroksenturnauksessa, vaikka ne pelattaisiin eri päivinä). Tämä tarkoittaa sitä, että joukkueessa voi pelata korkeintaan kaksi uutta pelaajaa ja joukkueesta voi siirtyä muihin joukkueisiin korkeintaan kaksi pelaajaa seuraavan kierroksen turnaukseen. Pelaajat voivat siirtyä vapaasti myös ylemmällä sarjatasolla (esim. SM-sarja) olevasta joukkueesta alemmalla sarjatasolla olevaan joukkueeseen (esim. 1-sarja).

Lisäksi seuralla on oikeus siirtää pelaajia kevätkauden aikana alemmassa sarjassa (1-sarja, aluesarja, Tiikerisarja) pelaavasta joukkueesta ylemmässä sarjassa (1-sarja, SM-sarja, AM-sarja) pelaavaan joukkueeseen. Pelaaja, joka kuuluu seuran alemman sarjan joukkueeseen, voi ko.kevätkauden aikana pelata yhden turnauksen oman seuran ylemmässä sarjassa pelaavassa joukkueessa menettämättä oikeuttaan pelata alkuperäisessä joukkueessaan (SM-, 1- tai aluesarjaB- ja C-junnut tai Aluemestaruus / Tiikerisarja D- ja E-junnut). A-, B- ja C-nuorissa seuransa samassa tai alemmassa sarjassa pelaavissa joukkueissa hän ei saa pelata, ellei se pelaajan kehittymisen kannalta tai muista perustelluista syistä ole tarpeellista.