Keijo Säilynoja on valittu Lentopalloliiton uudeksi toimitusjohtajaksi.

1.4.2015

Lehdistötiedote 1.4.2015

Keijo Säilynoja Lentopalloliiton toimitusjohtajaksi

Suomen Lentopalloliiton hallitus on nimennyt Lentopalloliiton uudeksi toimitusjohtajaksi espoolaisen Keijo Säilynojan, 45.

Säilynoja on toiminut aiemmin muun muassa Helsinki Halli Oy:n ja Jokerien SM-liigajoukkueen toimitusjohtajana vastuullaan talous, myynti, markkinointi, viestintä, henkilöstö ja yhteistyökumppanuudet.

Hän on myös vastannut NHL:n Pre Season -otteluiden järjestelyistä Helsingissä 2009-2011 ja Talviklassikon Jokerit-HIFK järjestelyistä Olympiastadionilla 2011.

Säilynoja on ollut tulosvastuullisissa johto- ja myyntitehtävissä finanssialalla vuosina 2002-2008, muun muassa Henki-Sammon yritysmyynnin johtajana ja Sampo Pankin Töölön konttorin pankinjohtajana.

Keijo Säilynoja tuli suomalaiselle urheiluyleisölle tutuksi jääkiekkoilijana. Hän pelasi 13 vuotta ammattilaisena Jokereissa, SaiPassa ja Bluesissa ja voitti MM-hopeaa 1992 MM-kisoissa Prahassa, SM-kultaa Jokereissa 1992, 1994, 1996 ja 1997 sekä EM-kultaa Jokereissa 1994 ja 1996.

Tällä hetkellä Säilynoja toimii asiantuntijana Nelonen Pron jääkiekon tv-otteluissa. Hän on myös Helsingin Jokerit ry:n johtokunnan jäsen ja Finnish Flash ry:n hallituksen puheenjohtaja. Suomen jääkiekkoilijoiden pelaajayhdistyksen hallituksen puheenjohtajana hän toimi 2004-2008.

- Jo ensi hetkestä alkaen minulla on ollut todella positiivinen tunne tästä, Säilynoja kertoo.

- Ensimmäisenä pitää tietysti tutustua omiin ihmisiin ja yhteistyötahoihin, selvittää mitä on tehty ja tullaan tekemään. Sitten mennään yhdessä eteenpäin.

- Tulen lajin ulkopuolelta ja mielestäni se on positiivinen asia. Uskon, että tuon Lentopalloliiton toimintaan uusia mahdollisuuksia ja näkemyksiä.

Lentopalloliiton puheenjohtaja Pasi Sydänlammi korostaa, että kyseessä on ollut huolellinen ja hallittu toimitusjohtajan hakuprosessi.

- Olemme halunneet varmistaa, että saamme parhaan mahdollisen henkilön Lentopalloliiton operatiivista toimintaa johtamaan ja siinä myös erinomaisesti onnistuttiin, Sydänlammi sanoo.

- Uudistunut hallitus ja puheenjohtajisto luonnollisesti lähtivät rakentamaan tulevaisuutta siitä, että saadaan oikeat henkilöt oikeille paikoille, toimitusjohtajavalinta keskeisellä sijalla.

- Tehtävästä kiinnostuneiden kova taso kuvastaa lentopallon nousua suurten suomalaisten urheilulajien joukkoon. Suuri kiitos kaikille kiinnostuksensa osoittaneille.

- Keijo Säilynojan vahva kokemus ja osaaminen sekä tehtävään erinomaisesti sopiva persoona, joukkuepelaaja, mahdollistavat yhteistyössä muun henkilöstön kanssa, selkeän tason noston Lentopalloliiton toiminnassa sekä suomalaisessa lentopallossa laajemminkin, Sydänlammi sanoo.