B-nuorten aluejoukkueiden SM-turnauksen ajankohta siirtyy. Jatkossa turnaus pelataan aina viikon 21 päätteeksi eli viikko ennen koulujen loppumista toukokuussa.

16.6.2015

Seuraava B-nuorten turnaus pidetään 28.-29.5.2016 Lounaisella alueella. Ikäluokka, jota turnaus koskee, on vuosina 1999-2000 syntyneet.

Perustelut turnauksen siirtämiselle ovat seuraavat:

- tammikuu on vuodenvaihteen ja loppiaisen vuoksi lyhyt kuukausi, jolloin B-ikäisten alue-SM-turnaus on aiheuttanut jo vuosia hankaluuksia nuorten sarjaohjelmien laatimiselle

- etenkin monet tytöt pelaavat jo 1-sarjassa tai SM-liigassa ja vanha ajankohta hankaloitti heidän seurojensa otteluohjelmien laatimista. Sama koskee osaa valmentajista.

- uudella ajankohdalla saadaan nuorille todellinen huipentuma kauden loppuun ja harjoittelu jatkumaan pitkäjänteisemmin keväälle myös niiden nuorten osalta, jotka eivät pelaa ikäluokkansa SM-finaaleissa.

- toukokuu mahdollistaa myös maajoukkue-/keskuspelaajien tasaisemman kuormittamisen esim. tammikuun alun EM-karsintojen jälkeen.

- lisäksi ajankohdan siirto helpottaa nuorten maajoukkueiden leiritystä ja turnauksiin osallistumista joulutauolla.