Nyt katsomot täyteen!! Suomen miesten lentopallomaajoukkue kohtaa Iranin mestari Paykan VC:n, 2-3.10. Paikkana Seinäjoen Urheilutalo.

8.9.2015

Tänään on maailman tärkein päivä.

Liput: Ennakkoon lippuja voi ostaa netin kautta

Lippujen hinnat: Aikuiset 20 €, lapset 7-15v 10 €, lapset alle 7v ilmaiseksi (ei istumapaikkaa)

Lentismiehet viimeistelevät iranilaisen huippujoukkueen kanssa

EM-kisoihin valmistautuva Suomen miesten lentopallomaajoukkue virittelee kisakuntoaan todella mielenkiintoisen vastustajan kanssa. Viimeisiin kahteen otteluun ennen kisoja maajoukkue saa vastaansa iranilaisen Paykan VC:n.

Suomi ja Paykan kohtaavat Seinäjoen urheilutalolla 2. ja 3. lokakuuta. Perjantaina ottelu alkaa kello 18.00 ja lauantaina kello 17.30.

Iranilaisjoukkue harjoittelee Kuortaneen urheiluopistolla 29.9.–6.10. Alkukesästä Kuortaneella treenasi Iranin maajoukkue, jonka hyvien kokemusten perusteella nyt Paykan saapuu samoihin maisemiin.

Paykan VC on kaksitoistakertainen Iranin mestari. Joukkue on tällä hetkellä myös maansa hallitseva mestari ja Aasian mestaruuskisojen kolmonen tältä vuodelta.

Paykan on kasannut tulevaksi kaudeksi melkoisen tähtisikermän, jossa on myös suomalaisväriä hakkuri Mikko Oivasen tehtyä sopimuksen joukkueen kanssa. Oivasen kanssa hakkurin paikasta mittelee Iranin maajoukkuetähti Amir Ghafour. Useiden Iranin maajoukkuemiesten ja Oivasen lisäksi joukkueessa pelaavat kokenut italialaispassari Valerio Vermiglio ja bulgarilainen keskitorjuja Nikolay Nikolov.

Ghafourin lisäksi iranilaistähdistä joukkueen riveihin kuuluvat mm. Mojtaba Mirzajanpour, Farhad Ghaemi sekä Sayed Mohammad Mousavi.

Paykan valmistautuu kotimaansa liigan lisäksi seurajoukkueiden MM-kisoihin

Aiemmin Paykan on ollut mukana seurajoukkueiden MM-kisoissa kaksi kertaa: 2009 joukkue oli neljäs ja 2010 kolmas.

Seurajoukkueiden MM-kisat pelataan Brasilian Belo Horizontessa 27.10.–1.11. Mukana on Aasian edustajan Paykanin lisäksi isäntämaan edustajan Etelä-Amerikan mestari Sada Cruzeiro, Afrikan mestarina egyptiläinen Ahly SC ja Euroopan edustajana Mestarien liigan voittaja Kazan Venäjältä. Lisäksi Etelä-Amerikan toisena edustajana on argentiinalainen UPCN San Juan ja Pohjois+Keski-Amerikan edustajana puertoricolainen Arecibo Capitanes Club.