Karkauspäivä on otettu erityiseksi lentopallon teemapäiväksi, jonka aikana tavoitteena on pelata ennätysmäärä lentopallo-otteluita ympäri Eurooppaa.

15.2.2016

Euroopan Lentopalloliitto CEV on luonut tämän kampanjan, joka kulkee nimellä

#OneDayMore4Volleyball

Suomen Lentopalloliitto on mukana kampanjassa ja kannustaa lentopallojoukkueita, seuroja, muita yhdistyksiä, kouluja ja vaikkapa työpaikkoja lähtemään mukaan. Kaikki voivat tulla mukaan kampanjan peleihin pikkujunnuista ammattilaisiin ja veteraaneihin.

Pelipäivä on siis karkauspäivä eli maanantai 29. helmikuuta. CEV:n ohjeiden mukaisesti pelataan yhden erän otteluja, jotka kestävät kuinka ollakaan, 29 pisteeseen. Ottelut pelataan normaalisti kuudella kuutta vastaan erotuomarien valvonnassa.

Mahdollisimman monen pelatun ottelun lisäksi kampanjalla on tavoitteena tehdä päivästä hauska tapahtuma, korostaa lajin yhtenäisyyttä ja reilua peliä, lisätä lentopallon suosiota ja tehdä tunnetuksi lentopallon sosiaalisen median kanavia.

Jos joukkueesi, seurasi, koulusi tai yhdistyksesi haluaa osallistua kampanjaan, niin rekisteröityminen on helppoa nettilomakkeen kautta. Pääset nettilomakkeeseen tästä.

Teemapäivän jälkeen pitää täyttää tallennelomake myös netissä ja liittää siihen mahdolliset kuvat ja videot. Pääset nettilomakkeeseen tästä.

Alla olevassa liitteessä on tarkempia ohjeita ja määräyksiä tapahtumasta. Jos haluat lisätietoja, niin laita viestiä office (at) lentopalloliitto.fi