Länsi-Suomen aluejaosto perustettiin 18.11.2018 Kuortaneella.

22.11.2018

Länsi-Suomen aluejaostoon valittiin Risto Valkama (vas.), Vesa Walden, Juha Savinainen, Maarit Bendecon, Jouni Välimaa, Jarkko Ojaniemi ja Jussi Jokinen sekä kuvasta puuttuvat Sanna Sipi ja Maarit Frilund.

Lentopalloliiton Pohjanmaan, Etelä-Pohjanmaan, Keski-Pohjanmaan ja Keski-Suomen maakunnat yhdistävät voimansa uudeksi Länsi-Suomen alueeksi.

Uudistuksen tavoitteena on Lännen alueen toiminnan ja hallinnon selkeyttäminen.  Ensimmäinen Länsi-Suomen alueparlamentti järjestettiin sunnuntaina Kuortaneella ja uuden aluejaoston puheenjohtajaksi tuli Jarkko Ojaniemi tiukassa vaalissa.

Varsinainen äänestys puheenjohtajavaalissa päättyi nimittäin tasan. Puheenjohtajaehdokkaat Maarit Bendecon ja Jarkko Ojaniemi saivat kumpikin 60 ääntä. Lentopalloliiton liittovaltuuston puheenjohtajan Jarmo Tervaportin nostama arpa ratkaisi ja Ojaniemi valittiin puheenjohtajaksi.

Alueparlamentissa oli valtakirjoilla mukana 16 seuraa ja heillä oli yhteensä 120 ääntä. Kokouksen puheenjohtajana toimi Terttu Karhumaa ja sihteerinä Katarina Järvinen. Tervaportti toi liiton terveiset paikallaolijoille kertoen liiton uudesta alueorganisaatiomuutoksesta, jota nyt siis Lännen osalta toteutetaan. Kokouksessa käytiin läpi myös Lännen tuleva organisaatiorakenne, jaoston jäsenten tehtävät, vastuualueet ja taloushallinta.

Aluejaoston jäseniksi valittiin Maarit Frilund, Sanna Sipi, Jussi Jokinen, Juha Savinainen, Vesa Walden, Maarit Bendecon, Risto Valkama ja Jouni Välimaa.

Alueparlamentin jälkeen uusi aluejaosto piti heti järjestäytymiskokouksen, jossa valittiin jäsenten vastuualueet: Ojaniemi puheenjohtaja, Välimaa varapuheenjohtaja/taloudenhoitaja, Sipi sihteeri, Jokinen ja Valkama kilpailupäällikön ja nuorisopäällikön tehtävät yhdessä, Bendecon beach volleyn vastaava, Savinainen erotuomarivastaava, Walden markkinointivastaava ja Frilund tiedotusvastaava.

Uuden aluejaoston ensimmäisinä työtehtävinä tulee olemaan Länsi-Suomen päävalmentajahaku sekä aluevalmentajahaut. Lisäksi ennen vuoden vaihdetta tulee ajankohtaiseksi vuoden 2019 toimintasuunnitelman sekä budjetin teko.

Nuorten sarjatoiminta käsittäen juniorit F-D, jää edelleen maakuntien hoidettavaksi

Lännen aluejaoston seuraava kokous järjestetään 8.12.2018 Kyyjärvellä.

Lisätietoa:
Aluepäällikkö Katarina Järvinen 044-5405111