LENTOPALLOLIITON LÄNSI-SUOMEN ALUEEN SARJAPARLAMENTTI 29.6.2019

8.7.2019

Lentopalloliiton Länsi-Suomen alueen sarjaparlamentti ja palkitsemistilaisuus järjestettiin Ähtärin kaupunginkirjastossa lauantaina 29.6 klo 12.00-14.00. Paikalle oli saapunut lähes 50 seuraihmistä.

Sarjaparlamenttiin oli kutsuttu alueen kaikki jäsenseurat ja tilaisuudessa kerrottiin mm. Länsi-Suomen tulevan kauden kilpailutoiminnasta ja esiteltiin vuodenvaihteessa käynnistyneen Länsi-Suomen aluejaoston jäseniä.

Lentopalloliiton toukokuussa aloittanut uusi toimitusjohtaja Seppo Siika-aho kertoi Lentopalloliiton kuulumisia ja selvitti tulevaisuuden näkymiä.

Tilaisuuden avasi Jouni Välimaa, Länsi-Suomen aluejaoston puheenjohtaja ja hänen jälkeensä Lentopalloliiton tervehdyssanat lausui toimitusjohtaja Seppo Siika-aho ja lopuksi kuultiin Ähtärin kaupungin tervehdyssanat, jotka lausui kaupungin talousjohtaja Arja Väliaho.

Tilaisuudessa palkittiin seuraavat henkilöt ja tahot:
Vuoden 2019 yhteistyökumppani, Ähtärin kaupunki
Kauden 2018-2019 aluevalmentaja, Tuire Koljonen
Kauden 2018-2019 C-tyttöjen aluejoukkuepelaaja, Oona Rasinperä
Kauden 2018-2019 C-poikien aluejoukkuepelaaja, Aleksi Oksanen
Kauden 2018-2019 B-tyttöjen aluejoukkuepelaaja, Jessika Mursula
Kauden 2018-2019 B-poikien aluejoukkuepalaaja, Nico Mäki-Valtari
Kauden 2018-2019 Nuorten biitsipari / pojat, Aleksi Oksanen ja Otto Keinänen
Kauden 2018-2019 Nuorten biitsipari / tytöt Enni Övermark ja Iida Pöllänen

Tilaisuuden kilpailutoimintaosan tavoitteena oli kirkastaa yhteiset tavoitteet ja toimintaperiaatteet Länsi-Suomen alueella kaudella 2019-2020, joita esitteli alueen sarjatoimintaryhmän jäsen Susanna Kirvesmäki. Hän kertoi Nuorten alueen hoidossa olevasta sarjatoiminnasta F-D-ikäisten osalta, aikuisten harraste- ja kilpasarjoista, beach volleytoiminnasta sekä toi lyhyen tervehdyksen alueen erotuomarivastaava Juha Savinaiselta erotuomaritoiminnasta.
Nuorten F-D ikäisten sarjatoiminta ja aikuisten sarjatoiminta kaudella 2019-2020 järjestetään aluejaoston organisoimana. Liitto järjestää edelleen miesten ja naisten liigan, ykkös- ja kakkossarjan peluutuksen. Tarkoituksena on yhtenäistää pelaamista alueen sisällä. Erilliset säännöt jäävät pois ja pelaaminen tapahtuu liiton sarjamääräysten mukaisesti.
Liitteenä olevassa aineistossa on esitetty pelaamiseen ja ilmoittautumiseen liittyviä seikkoja tarkemmin,

Liitteet